برقراری ارتباطات در مناطق بحران زده با بالن ارتباطی

برقراری ارتباطات در مناطق بحران زده با بالن ارتباطی

وب كنفرانس: بالن ارتباطی در زمان بحران، منطقه بحران زده را تحت پوشش قرار می دهد و امكان اتصال بیش از 1000 نفر را به صورت هم زمان و 10 هزار نفر را به صورت غیرهمزمان با سرعت یك گیابیت برثانیه فراهم می آورد.


به گزارش وب کنفرانس به نقل از ایسنا، اگر زلزله یا سیلی اتفاق بیفتد، اولین اثرش قطع آب، برق، گاز، جاده و ارتباطات تلفنی است. البته ممکنست قطعی موقت برخی از خدمات برای مردم بحران زده قابل تحمل باشد، اما قطع ارتباطات تلفنی یعنی جهل نیروهای امدادی، یعنی معین نیست که کجا لطمه جدی تری دیده، یا کجا مردم نیاز فوری به امداد دارند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ویدئوی «ایران هوشمند»، ساخت «بالن ارتباطی» که حاصل دانش و تلاش، پژوهشگران پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با کاربرد استفاده در مواقع بحرانی را مورد بررسی قرار داده است.
پژوهشگران ایرانی در سال های اخیر با طراحی و ساخت یک نوع بالن ارتباطی مشکل قطع ارتباطات در مواقع بحرانی را حل کرده اند؛ بالنی که با تجهیزات بی سیم بر فراز مناطق لطمه دیده، ارتباطات شبکه را برای برخی از مردم و نیروهای امدادی برقرار می کند.
این بالن با قابلیت حمل ۳۰۰ کیلوگرم تجهیزات ارتباطی تا ارتفاع ۵۰۰ متری پرواز می کند و منطقه بحران زده را تحت پوشش قرار می دهد و امکان اتصال بیش از ۱۰۰۰ نفر را به صورت هم زمان و ۱۰ هزار نفر را به صورت غیرهمزمان با سرعت یک گیابیت برثانیه فراهم می آورد. همین طور با دوربینی که قابلیت زوم ۳۰ برابری دارد امکان رصد مناطق اطراف و پیدا کردن نقاط نیازمند به امدادرسانی را محقق می کند.
در سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ چند بار این بالن استفاده شد، در اربعین حسینی در مرز مهران، در ماجرای سیل پل دختر و بحران سیل جنوب شرقی کشور. تنها در بحبوحه بحران است که ارزش چنین دستاوردی مشخص می شود و کار مردم لطمه دیده و نیروهای امدادی را راه می اندازد.




1399/08/06
22:26:48
5.0 / 5
1342
تگهای خبر: ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , پژوهش , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری