تجربیات فناورانه تهران و بارسلون در مواجهه با كرونا بررسی گردید
وب كنفرانس: تجربیات فناورانه تهران و بارسلون در مواجهه با كرونا در نشست مشترك مجازی به بحث گذاشته شد.
به گزارش وب کنفرانس به نقل از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، تجربیات دو شهر تهران و بارسلون در مواجهه با بحران کرونا در نشست مجازی مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران و عضو کمیسیون نوآوری های فناورانه و مدیریت الکترونیکی شورای شهر بارسلون، مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران با مایکل دونالدسن، عضو کمیسیون نوآوری های فناورانه و مدیریت الکترونیکی شورای شهر بارسلون به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. فرجود در این نشست بعد از معرفی مرکز و دبیرخانه تهران هوشمند و مجموعه ای از کارهای انجام شده در جهت هوشمندسازی تهران اظهار داشت: مدیریت شهری پایتخت از ابتدا در کوشش برای تبدیل خدمات حضوری به خدمات دیجیتال بوده است. استفاده از سرویس و یک اپلیکیشن با حدود ۳ میلیون کاربر، یکی از اصلی ترین اقدامات و گام ها در این جهت بوده است. وی بر بهره گیری از تحلیل داده برای تصمیم گیری بهتر در مقابله با انواع بحران ها اصرار کرد و با اشاره به شتاب گیری خدمات رسانی غیرحضوری بعد از شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: ترغیب شهروندان به خرید اینترنتی با معرفی فروشگاه های آنلاین و توسعه خدمات غیرحضوری مانند خدمات شهرسازی و نیز فوریت های شهری، از دیگر اقدامات شهرداری تهران در این عرصه بوده است. مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت پشتیبانی از زیست بوم نوآوری شهری و کسب و کارهای نوپا، به اقدام ویژه شهرداری تهران در خصوص تسهیل استقرار کسب و کارهای دانش بنیان در دوران کرونا اشاره نمود. در این جلسه مجازی، دونالدسن با اشاره به نقش فناوری های دیجیتال در مواجهه با شیوع ویروس کرونا و نیز مقابله با مشکلات اقتصادی و اجتماعی در دوران پساکرونا همچون بیکاری گسترده، اشاره کرد: آموزه های بحران کرونا و موفقیت و شکست های مدیریت شهری در این دوره، سبب شده است دوران جدیدی از مدیریت شهری مبتنی بر تحول دیجیتال آغاز شود. وی ادامه داد: این بحران سبب شده فناوری بیشتر در خدمت مردم قرار گیرد و سازمان ها و مدیران شهری و دولتی بر انسانی کردن فناوری بیشتر تمرکز کنند. این مقام مسئول شهر بارسلون در بیان تجربیات این شهر اضافه کرد: ما در گام اول کوشیدیم از فناوری های دیجیتال در برای کمک به اقشار مختلف در مواجهه با کرونا استفاده نمائیم. برای مثال شهرداری اهتمام کرد به دانش آموزان در دسترسی به خدمات آموزشی کمک نماید، همین طور در همکاری با شرکت های نوآور و استارت آپها، مبادرت به تولید اقلام بهداشتی و حفاظت فردی برای شهروندان کرد. وی ادامه داد: همین طور از دیگر کاربردهای فناوری در این دوره، استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل میزان تراکم جمعیت و اطمینان از رعایت فاصله اجتماعی در مراکز عمومی بوده است، اما مساله اصلی در این اقدامات، حفظ حریم شخصی افراد است. دونالدسن اقداماتی که در جهت برنامه تهران هوشمند را خوب توصیف و ابراز علاقه کرد که در این خصوص اطلاعات بیشتری در اختیار وی قرار گیرد.
منبع: وب كنفرانس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب