نقش بازی های كامپیوتری در تحول نظام آموزشی

نقش بازی های كامپیوتری در تحول نظام آموزشی

به گزارش وب كنفرانس مدیرعامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری با اشاره به اینكه هر زمان از بازی های دیجیتال صحبت كردیم، به سراغ تهدید و لطمه های آن رفته ایم، اظهار داشت: بازی ظرفیت های متفاوتی دارد كه می تواند آموزش را بهینه كند و اگر به این مساله نگاه جدی اتفاق بیفتد حتما می تواند در كشور ما تحولی را در نظام آموزشی ایجاد كند.


به گزارش وب كنفرانس به نقل از ایسنا، سید صادق پژمان در مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه بازی های جدی كه عصر روز جمعه، ششم دی ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: یكی از اهداف مهم این كنفرانس كمك به توسعه، تحقیق، تولید و ترویج بازی های جدی بوده است. درحقیقت پس از خاتمه این برنامه كار اصلی ما آغاز می شود. یكی از اقدامات مهم ما این است كه اهمیت بازی های جدی را در مجموعه های دولتی، خصوصی، نخبگان و رسانه ها منعكس نماییم.
وی افزود: در طول این چند سال با اقداماتی كه مجموعه بنیاد انجام داده است، شاهد توسعه و رشد این فضا هستیم ولی این فعالیت ها كافی نیست. با عنایت به اینكه بازی سازان امروز درگیر این مورد هستند و اهمیت این مورد را درك می كنند، لازم است كه ما هم فعالیتهای جدی تر و موثرتری را انجام بدهیم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری خاطرنشان كرد: یكی از كارهایی كه امسال به صورت جدی پیگیر شدیم، این بود كه این درك به سایر بخش های كشور هم منتقل شود. ما امروز شاهد مشاركت حضور ۱۴ دستگاه مختلف در این عرصه هستیم كه هركدام مأموریت های متفاوتی دارند. در این مدت پیگیری های بسیاری صورت گرفت و تلاش هایی انجام گرفت كه منجر به گفت وگوهایی شد كه دریچه پیشرفت را برای افراد بسیاری باز كند.
پژمان با اشاره به اینكه مشاركت دستگاه ها در این مورد بیشتر شده است، اضافه كرد: امروز در تعداد جوایز این مشاركت را می بینیم. همین كه كمك دستگاه ها و مشاركت آنها بشتر شود، در آینده سبب خواهد شد كه ما به هم بازار بزرگتری برسیم و صنعت بازی های كامپیوتری هم توسعه پیدا كند.

بازی های كامپیوتری مغفول مانده اند
وی با اشاره به اینكه یكی از مهمترین بحث هایی كه در بخش های مختلف كشور، ظرفیت های آن مغفول واقع شده بازی های كامپیوتری است، اظهار نمود: این غفلت هم به علت این است كه ما هر زمان از بازی های دیجیتال صحبت كردیم، به سراغ تهدید، مشكلات و یا صدمه های آن رفته ایم. بر همین مبنا در مجموعه بنیاد اقداماتی را در این عرصه انجام می دهیم.
وی با اشاره به اینكه ما در رسانه های جدید گرفتار سوء مصرف هستیم، افزود: برهمین اساس لازم است اقداماتی را برای نحوه مصرف و مواجهه با بازی های كامپیوتری انجام و تجربیات این عرصه را در این خصوص انتقال دهیم. بنابراین این تغییر دیدگاه باید اتفاق بیفتد كه بازی ظرفیت های دیگری هم دارد و می تواند بیشتر از منافع و در امتداد برنامه ها و مأموریت های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری افزود: یكی از ظرفیت های بازی های جدی، فرصت های آموزشی برای كشور است. ما امروز در مبحث آموزش گرفتار مشكلات جدی هستیم، بنابراین اینكه بتوانیم در همه بخش ها روش های سنتی را تبدیل به روش های نوین نماییم، یكی از اهداف و اقدامات ماست. برهمین اساس یكی از مسیرهای موفق در مبحث آموزش استفاده از مسیر بازی های جدی است كه می توان با هزینه كم از آن استفاده نماییم.
پژمان افزود: امروز در مبحث آموزش شاهد این هستیم كه تلاش می نماییم ولی اثر اقدامات، قابل قبول نیست، اما بازی پیش از اینكه سرگرمی باشد، هیجان و جذابیت است و ظرفیت های متفاوتی دارد كه می تواند آموزش را بهینه كند. اگر به این مورد نگاه جدی اتفاق بیفتد حتما می تواند در كشور ما تحولی را در نظام آموزشی ایجاد كند.
وی بیان كرد: دست اندركاران در نظام سلامت، در طول این چند دوره مشاركت و همكاری بسیار خوبی داشتند. باتوجه به اینكه با هزینه های سنگینی كه در نظام سلامت و نظام درمان مواجه هستیم، راهكارهای موثری را می توان در عرصه بازی های جدی برای تجویز و درمان خیلی از بیمارها داشته باشیم.

ارائه راهكارهایی در حوزه اقتصادی و فرهنگی
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری خاطرنشان كرد: بازی های كامپیوتری می تواند درمان خیلی از مشكلات جسمی و روانی باشد. بازی های كامپیوتری می تواند راه كارهایی را در حوزه های اقتصادی، كسب و كار، فرهنگی و در فضاهای عینی و واقعی داشته باشد و بر آنها تأثیر بگذارد. بازی های جدی می تواند كیفیت زندگی را ارتقا بدهد، براین اساس نیازمندیم در این عرصه از تمامی دست اندركاران این عرصه ازجمله بنیاد ملی بازی های كامپیوتری تا دستگاه های مشاركت كننده در این جایزه و رسانه ها و تولیدكنندگان مطالبه نماییم.
پژمان با اشاره به اینكه خیلی از افرادی كه در این عرصه حضور دازند، نخبگان هستند كه باید دغدغه و اهمیت این عرصه را به همه بخش های كشور منتقل كنند، اظهار داشت: باید منابع مالی را در این حوزه درست مدیریت نماییم و اهمیت این فعالیت را انعكاس دهیم و اگر این اتفاق رخ دهد می توانیم سرمایه گذاران را هم برای این مورد جلب نماییم. امروز ۱۴ دستگاه در این عرصه درگیر هستند و با ما مشاركت می كنند. بنابراین هدف این بود كه همین دستگاه ها بتوانند پیشران این حوزه و الهام بخش بقیه دستگاه ها برای سرمایه گذاری و تامین منابع مالی باشند.
وی اظهار نمود: در این عرصه غفلت از تجاری سازی راحت تر اتفاق می افتد. همینطور محصول راحت تر تولید می شود و وقتی این زنجیره درست كار كند، قاعدتاً ما به توسعه این حوزه كمك كردیم. بنیاد در این رویداد كوشیده كه معبر میان سرمایه گذاران و كسانی كه منابع دارند با مجموعه تولیدكنندگان باشد و باید تلاش نماییم كه در طول سال این ظرفیت پیگیری شود.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های كامپیوتری با اشاره به اهمیت تولید دانش در عرصه بازی های كامپیوتری اظهار داشت: ما اگر در این بخش تولید دانش نداشته باشیم، حتما در آینده گرفتار مشكل می شویم. بنابراین با برگزاری سمپوزیوم این رویداد سعی كردیم این وجه كار را تقویت نماییم. با تقویت مبانی نظری و علمی تلاش می نماییم این پشتوانه ها برای اقدامات بعدی در كشور محكم تر شود تا كسانی كه بعداً در این عرصه كار می كنند، بتوانند از این ظرفیت ها استفاده كنند. امیدواریم از ظرفیت بازی های جدی بیشتر استفاده گردد و بعنوان بازو در حل مسایل كشور كمك و یاری رسان باشد.




منبع:

1398/10/08
20:07:03
5.0 / 5
4743
تگهای خبر: دستگاه , دیجیتال , رایانه , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری