قیمت خدمات پستی دستور جلسه چهار معاون وزیر
وب كنفرانس: مدل قیمت تمام شده خدمات پستی و نحوه محاسبه آن در جلسه امروز معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی گردید.
به گزارش وب كنفرانس به نقل از ایسنا، در جلسه ای كه روز جاری با حضور معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای هیئت مدیره پست، معاونین فنی و بازرگانی و فناوری مدیرعامل و تنی چند از مدیران حوزه برنامه ریزی برگزار شد، مدل قیمت تمام شده خدمات پست و تسهیم هزینه ها بر اساس چهار دسته فعالیت های اصلی و برمبنای زمان و وزن مرسولات پستی تشریح تبادل نظر شد.
در این نشست حسین نعمتی - معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل پست - با اشاره به آمار موجود اظهار داشت: برمبنای آمار و اطلاعات موجود، شفاف سازی در این زمینه صورت گرفته و درصددیم تا در همه بخش ها، قیمت تمام شده خدمات را محاسبه و بر اساس آن فعالیت نماییم.
وی با تاكید بر تفكیك خدمات سودده از زیان ده و نحوه نمایش خدمات به مردم و طرف های قرارداد اظهار داشت: باید با نمایش مدل جدیدی از قیمت تمام شده خدمات، نمایش خدمات پایه را به عموم مردم خصوصاً نقاط كم برخوردار اختصاص داده شود و به كسب و كارها و مشتریان كلان نیز خدمات با ارزش افزوده نمایش شود.
نعمتی اشاره كرد: در هر صورت باید ضمن برآورده ساختن انتظارات حاكمیت و دولت در نمایش خدمات پایه پستی، موافقت وزیر و مجمع صاحبان سهام را نیز در محاسبه بهای تمام شده خدمات كسب نمود.
در ادامه سیروس موثقی - معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات - با اشاره به ساختار شركتی پست اظهار داشت: برای اداره بهینه یك شركت به ابزارهای مختلفی نیاز است و نظام شركتی ایجاب می كند با تاكید بر بهای تمام شده خدمات و نگاه اقتصادی اداره شود. او همینطور از پست به جهت جمع آوری اطلاعات باوجود سختی ها و محدودیت های موجود نیز قدردانی كرد.
فرهاد معارفی - معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات - نیز در این نشست با اشاره به سوالاتی كه در سنوات گذشته از طرف سازمان پشتیبانی از مصرف كنندگان وجود دارد اظهار داشت: برای افزایش نرخ خدمات، باید بهای تمام شده آن محاسبه و گزارش شود.
وی با تاكید بر این نكته كه احصاء بهای تمام شده خدمات تكلیف دولت می باشد اظهار داشت: این ظرفیت در اساسنامه پست وجود دارد و می توان با اتخاذ ساز و كار مناسب، نسبت به دریافت امتیازات بر اساس فعالیت های پست امیدوار بود.
معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر اضافه كرد: انتظار این است كه با سوددهی در خدمات غیرپایه، زیان ناشی از خدمات پایه جبران شود و باید حركت در این راه ادامه یابد.
وی ابراز امیدواری كرد: با بازبینی در نحوه نمایش خدمات با استفاده از سیستم های الكترونیكی، به سمت افزایش نمایش خدمات غیرپایه رفته و از این طریق سطح درآمد پست را نیز ارتقا دهیم.
فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - نیز اظهار داشت: افزایش نرخ خدمات برای پست كارساز نیست و باید با جذب و افزایش سهم بازار، درآمد را بالا برد.
وی توجه به بازار بالقوه را مهم ترین گام در پایداری وضعیت پست برشمرد و اظهار داشت: در این حوزه توجه به توسعه خدمات نوین و بازار بالقوه می تواند وضعیت پست را در رقابت پایدار ساخته و بهبود دهد.
در این نشست، اعضای هیأت مدیره پست و معاونین مدیرعامل نیز درباب قیمت تمام شده خدمات، نحوه محاسبه و مدلهای مختلف آن مطالبی بیان نمودند.
منبع: وب كنفرانس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب