چینی ها گوی رقابت را از اسپیكرهای هوشمند آمریكایی ربودند
وب كنفرانس: آمارها حاكیست كه برندهای چینی بیشترین عرضه اسپیكرهای هوشمند در سه ماهه نخست سال 2019 را به خود اختصاص داده اند.
به گزارش وب كنفرانس به نقل از ایسنا، اسپیكرهای هوشمند یكی از آن دسته از گجت هایی هستند كه این روزها از محبوبیت و استقبال بی نظیری از طرف كاربران برخوردار شده است.
خیلی از تحلیلگران اعتقاد دارند كه اسپیكرهای هوشمند سریع تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال های آتی سهم بسیار بیش تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند كرد.
برمبنای آمارهای انتشار یافته از طرف كارشناسان فعال در مؤسسه تحقیقاتی و آماری كانالیس، این طور كه بنظر می رسد بازار خرید و فروش اسپیكر های هوشمند در چین رشد بسیار قابل توجهی داشته و آمارها نشان داده است كه برندهای چینی تولید كننده این گجت های هوشمند خانگی در اولین فصل سال جاری میلادی رشد سالانه ۵۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه كرده اند.
در بازه زمانی چهار ماه نخست سال جاری میلادی حدود ۱۰.۶ میلیون دستگاه اسپیكر هوشمند به بازارهای جهانی عرضه شده است كه در این میان ۵۱ درصد از اسپیكرهای هوشمند فروخته شده به برندهای چینی متعلق می باشد.
این در شرایطی است كه برترین تولیدكنندگان اسپیكرهای هوشمند به شركت های آمریكایی همچون آمازون، مایكروسافت، گوگل و اپل تعلق دارند ولی بنظر می رسد كاربران در كشورهای مختلف تمایل چندانی به خریداری آنها نشان نداده و در عوض برندهای چینی را برای خریداری و استفاده خود ترجیح داده اند.
طبق گزارش وب سایت تك كرانچ، برای مقایسه باید گفت شركت های چینی تولید كننده هوشمند ۵۱ درصد از سهم بازارهای جهانی این محصولات را به خود اختصاص دادند در صورتیكه برندهای آمریكایی در همین بازه زمانی با عرضه پنج میلیون دستگاه اسپیكر هوشمند تنها توانستند ۲۴ درصد از سهم بازارهای جهانی را كسب كنند.
خیلی از كارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری اعتقاد دارند كه برندهای چینی تولید كننده اسپیكرهای هوشمند همچون شركت های توسعه دهنده موبایل، با رمز موفقیت "قیمت های پایین تر در قبال كیفیت بالا" بازارهای جهانی را قبضه كرده اند و مسلم است كه كاربران آن هم در شرایط اقتصادی كنونی جهان، ترجیح می دهند كه محصولات مقرون به صرفه و ارزان قیمت تری را تهیه و استفاده كنند.
همچون موفق ترین برندهای تولید كننده اسپیكرهای هوشمند در چین می توان به بایدو، شیائومی و علی بابا اشاره نمود كه تحت تأثیر تقارن فصل تعطیلات چینی ها با فصل چهارم سالم ۲۰۱۸ روند استقبال از اسپیكر های هوشمند این برندهای چینی در بازه زمانی مذكور رشد و افزایش قابل توجهی پیدا كرد.
بطور كلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیكرهای هوشمند باید اظهار داشت كه این گجت های هوشمند به كاربران امكان می دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خودرا با دستورهای صوتی كنترل كنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین خبرهای روز باخبر شوند، تایمر و زنگ آگهی برای خود تنظیم كنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار كرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال نمایند. همه این كارها بدون دخالت دست كاربر و تنها با ارسال یك پیام و دستور صوتی به اسپیكر هوشمند انجام خواهد گرفت.
منبع: وب كنفرانس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب