شارژ کوادکوپتر با نشستن روی سیم برق

شارژ کوادکوپتر با نشستن روی سیم برق

به گزارش وب کنفرانس، مهندسان دانمارکی ابتکار جالبی برای مشکل شارژ پهپادها و کوادکوپترها به خرج داده اند. آنها کاری کرده اند که کوادکوپترها بتوانند با نزدیک شدن به سیم های برق شارژ شوند.


به گزارش وب کنفرانس به نقل از ایسنا، عمر باتری و تخلیه شارژ برای پهپادها مشکلی ایجاد نمی کرد اگر آنها می توانستند در صورت ضرورت از راه خطوط برق شارژ شوند. این دقیقا همان کاری است که یک کوادکوپتر آزمایشی جدید حالا می تواند انجام دهد و می تواند تقریبا به شکل نامحدود در هوا بماند.
به نقل از ان ای، این فناوری شارژ که توسط دانشمندان دانشگاه ساوثرن دانمارک ابداع شده است، می تواند توسط پهپادهایی که وظایف مختلفی را انجام می دهند، مورد استفاده قرار گیرد.
گفته می شود این فناوری پیش از هر چیز جهت استفاده توسط پهپادهای خودران که بازرسی از سیم های برق را انجام می دهند، در نظر گرفته شده است.
ویت دونگ هوانگ و همکارانش با یک پهپاد فیبر کربنی Tarot 650 Sport آغاز به کار کردند، سپس یک سیستم پیشرانه کوادکوپتر الکتریکی، یک باتری لیتیوم پلیمری ۷۰۰۰ میلی آمپرساعتی و قطعات الکترونیکی مانند یک ریزرایانه، واحد رادار موج میلی متری و یک دوربین فیلمبرداری RGB را به آن اضافه کردند.
نکته مهم اینست که آنها یک گیره برقی غیرفعال هم در بالای پهپاد نصب کردند. این دستگاه داخل یک راهنمای کابلی متشکل از دو بازو به شکل گسترده با شیب به سمت داخل قرار می گیرد.
هنگامی که نرم افزار پهپاد متوجه شود که باتری آن درحال خالی شدن است، از دوربین و رادار خود برای شناسایی نزدیک ترین سیم برق استفاده می نماید. سپس به صورت مستقیم به سمت آن سیم پرواز می کند.
سر انجام با رسیدن به سیم برق، راهنمای کابلی پهپاد، سیم را به داخل گیره هدایت می کند و از برق آن برای شارژ شدن استفاده می نماید.


قابل ذکر است که بعد از گرفتن سیم، یک مدار کنترل مغناطیسی برای نیرو دادن به گیره وارد می شود و همانطور که پهپاد در زیر سیم آویزان است، آنرا محکم در اطراف سیم نگه می دارد. سپس یک شارژر القایی در بالای پهپاد آغاز به کشیدن جریان از سیم برق می کند.
در نهایت هنگامی که باتری پهپاد به صورت کامل شارژ شد، دستگیره باز می شود و پهپاد می تواند وظایف بازرسی خویش را از سر بگیرد.
لازم به ذکر است که فقط مقدار کمی نیروی رانش به سمت بالا توسط پهپاد برای اتصال به سیم برق در ابتدا ضروری است. علاوه بر این، اگر ولتاژ سیم برق کافی باشد، بعنوان منبع تغذیه برای مدار کنترل عمل می کند، در غیر این صورت از باتری پهپاد استفاده می شود.
در آزمایش های میدانی که روی خطوط برق در فرودگاه HCA دانمارک انجام شد، یک پهپاد آزمایشی ۴.۳ کیلوگرمی توانست بیشتر از دو ساعت کار کند و باتری خویش را پنج بار بین جلسات بازرسی خود شارژ کند.
دانشمندان حالا درحال کار بر روی تقویت استقامت این سیستم هستند و امیدوارند بتوانند آنرا در مکانهای دورتر و در شرایط آب و هوایی نامطلوب هم آزمایش نمایند.
مقاله ای در رابطه با این کار در کنفرانس بین المللی IEEE 2024 در زمینه رباتیک و اتوماسیون عرضه شده است.




منبع:

1403/01/21
11:33:43
5.0 / 5
404
تگهای خبر: الكترونیك , دستگاه , رایانه , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری