اعلام خدمات پست در روزهای اربعین
وب کنفرانس: نشست تشریح خدمات شبکه پستی کشور در روزهای اربعین حسینی اجرا شد.
به گزارش وب کنفرانس به نقل از ایسنا، سعید شریف زاده - عضو هیات مدیره و رییس ستاد اربعین شرکت ملی پست در نشست خبری درباره ی خدمات ارائه شده توسط شرکت ملی پست برای زوار اربعین اظهار داشت: تشکیل ستاد اربعین در شرکت ملی پست یک اقدام ابتکاری بوده و از شروع تیرماه سال جاری تدبیر شده که خدماتی را به زوار ارائه دهد.
وی افزود: تشکیل ستاد از اول تیرماه بوده که در طول این مدت ۹ جلسه برگزار شده تا بتوانیم خدماتی را به زوار ارائه دهیم.
شریف زاده اضافه کرد: پیش بینی یک نرم افزار به نام پست یافته انجام شده که این نرم افزار برای اسناد و مدارک مفقود شده در پنج منطقه در عراق با پایگاه هایی درنظر گرفته شده است. این اسناد تحویل و بوسیله نرم افزار پست یافته به صاحبان تحویل داده می شود.
رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست بیان کرد: در داخل کشور در حوزه جابه جایی نذورات حسینی هم آمادگی لازم وجود دارد؛ همین طور موکبی هم در حوزه اقدامات مربوط به پذیرایی از زوار در مرز مهران درنظر گرفته شده است.
وی تشریح کرد: برای پرسنل خود شرکت ملی پست هم تمهیداتی را درنظر گرفته ایم تا تنها یا با خانواده در این رویداد فرهنگی-مذهبی شرکت نمایند و مابقی موضوعات هم در دست اقدام قرار دارد؛ همین طور بوسیله شماره ۱۹۳ (سامانه اطلاع رسانی شرکت ملی پست) همکاران ما در زمان هایی حضور خواهند داشت تا به پرسش های شهروندان پاسخ دهند.
در ادامه محسن وطن پرست - مدیر کل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پست- اظهار داشت: رونمایی و بهره برداری از سامانه "پست یافته" امروز انجام می شود؛ لازم به ذکر است مدارک مفقود شده در این سامانه ثبت و هموطنان می توانند پیگیری های لازم را انجام دهند.
وی افزود: نحوه تحویل مدارک به دو صورت است؛ روش اول حضوری است که به واحدهای پستی مراجعه می کنند و در روش دوم می توانند بصورت غیر حضوری دریافت نمایند. همچنین، قابلیت ثبت پیگیری، اتصال به سامانه های بقیه درگاه ها از مهم ترین بخش های سامانه پست یافته است.
وطن پرست درباره ی گذرنامه ها اشاره کرد: دو میلیون ۷۰۰ هزار گذرنامه از شروع سال تا اختتام مرداد تحویل داده شده است؛ همین طور امکان پیگیری گذرنامه با کد ملی وجود دارد و مردم می توانند برای پیگیری گذرنامه های خود بوسیله کد ملی اقدام نمایند.
همین طور محمد باقر بومیان- دستیار مدیر عامل و دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست- در این جلسه اظهار داشت: ما در شرکت ملی پست با تشکیل ستاد اربعین، خدماتی را پیش بینی کرده ایم که یکی از آنها «طرح عاشقانه های حسینی» است که برای نخستین بار در کشور رخ می دهد.
وی ادامه داد: امسال برای عزیزانی که نمی توانند در این مراسم شرکت نمایند، امکانی در نظر گرفته شده تا نامه هایی را برای امام حسین (ع) به نگارش درآورند و سپس این نامه ها به همکاران ماه در پست تحویل داده می شود و درنهایت بصورت رایگان به عراق می برند و طی تشریفاتی نامه ها تحویل عتبه مقدسه حسینی داده خواهد شد.
بومیان اضافه کرد: ما طرح ۴۰ لبیک حسینی را هم در این ایام به اجرا در آورده ایم که از روز عاشورا شروع شده تا اربعین ادامه دارد. هر روز یک موضوعی مشخص شده یک متن در قالب آن موضوع تنظیم شده و هر روز در پرتال شبکه ملی پست بارگذاری می شود.
دستیار مدیر عامل و دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست در انتهای سخنان خود بیان کرد: همین طور خدمات پستی در راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران هم به انجام می رسد. بحث جاماندگان اربعین در تهران هم وجود دارد که همزمان خدمات پست یافته در راهپیمایی جاماندگان صورت خواهد گرفت. باتوجه به اینکه چندین مسیر برای این امر پیش بینی می شود، همکاران ما در شرکت ملی پست برنامه ریزی کردند که در استان تهران در مسیرهای اصلی، پایگاه هایی را برای ارائه خدمات پست یافته ایجاد کنند و خدمات لازم را عرضه کنند.
منبع: وب كنفرانس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب