جنگ اوکراین کسب وکار آلفابت را کساد کرد
آلفابت روز گذشته درآمد سه ماهه نخست2022 را اعلام نمود که ارقام آن کمتر از میزان پیش بینی های کارشناسان بود.
به گزارش وب کنفرانس به نقل از رویترز، طی دو سال قبل به سبب همه گیری ویروس کرونا و بسته شدن مغازه ها و آنلاین شدن مردم، به ثروتی عظیم دست یافت. اما امسال جنگ روسیه و اوکراین، افزایش تورم و کمبود محصولات سبب شده تبلیغ کنندگان برنامه های بازاریابی خودرا رها کنند و بنا بر این دستیابی به درآمدی بالاتر از سالهای قبل برای گوگل مشکل شده است. بگفته روث پورات مدیر اشد مالی آلفابت، هنوز برای پیش بینی درباره رشد باردیگر تبلیغات بعد از کاهش فروش آن به سبب جنگ زود است. همین طور او هشدار داد قدرتمندتر شدن دلار در سه ماهه جاری میلادی بیش از پیش به فروش لطمه زده است. ارزش سهام آلفابت که طی دو سال قبل حدود ۹۰ درصد رشد کرده بود، روز سه شنبه ۲.۵ درصد کم شد. این شرکت اعلام نمود در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ میلادی فروش آن به ۶۸.۰۱ میلیارد دلار رسیده که ۲۳ درصد بالاتر از سال قبل است. اما این رقم پایین تر از متوسط پیش بینی مفسرین مالی(۶۸.۱ میلیارد دلار) است. از طرف دیگر فروش تبلیغات یوتیوب نیز ۶.۹ میلیارد دلار اعلام شده که این رقم از پیش بینی ۷.۵ میلیارد دلاری مفسرین بازار کمتر بوده است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب