جزییات مسابقه چالش های حوزه فناوری اطلاعات

جزییات مسابقه چالش های حوزه فناوری اطلاعات

ششمین دوره مسابقات چالش های حوزه فناوری اطلاعات (ICT Challenge 6) در تاریخ 24 و 25 تیر ماه امسال بصورت مجازی انجام می شود.


به گزارش وب کنفرانس به نقل از ایسنا، ششمین دوره مسابقات ICT Challenge به همت گروه Sharif ICT و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز نوآوری فناوری اطلاعات دانشگاه شریف با تمرکز بر زبان های برنامه نویسی Java،.Net، Python، Node.js، Go Lang، PHP بصورت مجازی و آنلاین برگزار می گردد.
ثبت نام در مسابقات شروع شده و تا ۱۵ تیر ماه ادامه خواهد داشت. جهت ثبت نام در مسابقات کلیک کنید
این مسابقات تحت قوانین خاص و در جهت حل چالش های موجود در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می گردند و شرکت کنندگان در این مسابقات جهت اشتغال به شرکت های فعال این حوزه معرفی خواهند شد.
این رویداد با تمرکز بر زبان های برنامه نویسی پر کاربرد و پر طرفدار طراحی شده و کلیه تیم ها و استارت آپ های فعال در این عرصه می توانند بدون هیچ محدودیتی در این مسابقات شرکت نمایند.
این مسابقات شامل دو مرحله است و طی دو روز بصورت مجازی برگزار می گردد و ثبت نام در این مسابقات در قالب تیم های دو الی چهار نفره و بصورت رایگان انجام می شود.
این مسابقات طی دو مرحله برگزار می شود؛ در مرحله اول (روز اول) مهارت حل مسئله تیم ها مورد سنجش قرار می گیرد. بدین صورت که شرکت کنندگان در ابتدای مسابقه با ورود به پروفایل کاربری خود در سامانه مسابقات حدود ۸ الی ۱۲ سوال را که از چالش های واقعی در زمینه برنامه نویسی است و توسط کمیته ارتباط با صنعت رویداد طراحی شده است، دریافت خواهند کرد.
سپس شرکت کنندگان تا ساعت ۱۰: ۰۰ بامداد روز دوم مسابقات فرصت دارند تا چالش های مطرح شده را حل کرده و پاسخ را در سامانه مسابقات بارگذاری کنند.
در کل این مدت تیم داوری و تیم منتورها بصورت کامل در کنار شرکت کنندگان هستند و به سوالات آنها پاسخ خواهند داد.
روند امتیازگیری در مرحله اول و راهیابی به مرحله دوم
مسابقات با تمرکز بر زبان های برنامه نویسی مختلف اجرا می شود. بدین سبب سوالات در زبان های برنامه نویسی مختلف متفاوت می باشد. یعنی اگر تیمی زبان برنامه نویسی جاوا را انتخاب نموده باشد، سوالات متفاوتی نسبت به تیمی که زبان برنامه نویسی پایتون را انتخاب نموده، دریافت خواهدنمود.
هر چالش یک امتیاز مشخص داشته و تیم ها با حل چالش ها امتیاز مربوطه را دریافت می کنند.
هر تیم می تواند یکی یا کلیه زبان های برنامه نویسی را انتخاب و با حل چالش ها، امتیازات بیشتری را دریافت کند.
در نهایت ۱۰ تیمی که بیشترین امتیازات را کسب کرده باشند، به مرحله دوم رویداد راه پیدا می کنند.
در مرحله دوم (روز دوم) خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی تیم ها مورد سنجش قرار خواهد گرفت.
در روز دوم مسابقات تیم هایی که بیشترین امتیاز را دریافت نمودند، توسط کمیته داوری رویداد معرفی خواهند شد.
تیم های برتر می بایست طبق برنامه زمان بندی اعلام شده، جهت ارائه در جلسه پرسش و پاسخ آماده شوند.
بدین صورت به هر تیم حدود ۱۵ دقیقه وقت داده می شود تا با طراحان چالش ها به بحث و گفت و گو بنشینند.
لازم به ذکر است تیم داوری شامل اساتید دانشگاه و افراد متخصص فنی شرکت های سرمایه گذار فعال در این عرصه هستند.
تمام این مراحل بصورت مجازی و آنلاین اجرا خواهد شد و تمامی شرکت کنندگان می توانند بصورت مستقیم این مراحل را ببینند.
باتوجه به نمره فنی هر تیم در مرحله اول و نمره ارائه حضوری در مرحله دوم تیم های برتر مشخص خواهند شد و جوایز نقدی خودرا دریافت خواهند کرد.
به نقلاز دبیرخانه مسابقات، علاقه مندان به حضور در مسابقات تا ۱۵ تیر ۱۴۰۰ مهلت دارند تا با مراجعه به سایت رسمی رویداد به آدرس http: //ictchallenge.sharif.ir جهت ثبت نام در مسابقات اقدام نمایند. همین طور می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه مسابقات به شماره ۵-۰۲۱۶۶۰۲۸۹۶۳ تماس بگیرند.



1400/03/31
10:01:03
5.0 / 5
1146
تگهای خبر: آنلاین , ارتباطات , برنامه نویسی , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری