پیامكهای مزاحم همچنان تبلیغ می كنند!
وب كنفرانس: درحالی كه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سیمكارت های مزاحم ارسال كننده پیامك تبلیغاتی را می بندد، این آمار در یك ماه گذشته ثابت مانده است.
به گزارش وب كنفرانس به نقل از ایسنا، برای جلوگیری از ارسال پیامك های تبلیغاتی، راه های مختلفی همچون استفاده از سامانه #۸۰۰* كه برای ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه بوسیله سامانه های ارسال پیام كوتاه و با سرشماره های مختلف برای مشتركان تلفن همراه ارسال می شد، به وجود آمد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه با شماره های شخصی ارسال می شدند، راه اندازی نمود.
مسدود كردن خطوط شخصی بعد از اینكه كسب وكارها با مسدود شدن سرشماره های پیامكی، به ارسال پیامك تبلیغاتی با خطوط شخصی اقدام نمودند، صورت گرفت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامك های تبلیغاتی كه با شماره های شخصی ارسال می شوند، راه اندازی كند.
از طرف دیگر، مسدود كردن سرشماره های شخصی بدون شكایت از جانب كاربران، بوسیله شناسایی رفتار سیمكارت هایی كه تنها به ارسال پیامك های انبوه اقدام می كردند و استفاده های دیگری همچون تماس و پیامك نداشتند هم راه دیگری برای جلوگیری از ارسال پیامك های مزاحم با شماره های شخصی بود. بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از زمان مسدود كردن پیامك های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع شده به سبب مزاحمت پیامكی را اعلام نموده است.
هم چنین كاربران در صورت مواجهه با پیامك هایی كه مبادرت به ارسال پیامك های تبلیغاتی با شماره شخصی می كنند، می توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال كرده تا روند مسدود كردن سیمكارت های مزاحم را تسریع كنند.
اما تا اختتام مرداد ماه سال جاری، آمار مسدود شدن سیم كارت های مزاحم ارسال كننده ی پیامك تبلیغاتی، ۱۳۴ هزار و ۱۴۵ خط بود كه این آمار تا كنون تغییر نكرده است. با عنایت به اینكه بگفته رگولاتوری، این آمار به صورت سیستمی و خودكار توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تنظیم می شود، این كه این آمار در طول یك ماه گذشته ثابت مانده، بنظر می رسد بدین معناست كه در این مدت شكایتی از خطوط شخصی ارسال كننده پیامك نشده است.
منبع: وب كنفرانس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب