روند شکایت کاربران از اینترنت ثابت و همراه کاهشی شد

روند شکایت کاربران از اینترنت ثابت و همراه کاهشی شد

وب کنفرانس: آمار وضعیت شکایت کاربران از حوزه ارتباطات بر طبق گزارش رگولاتوری سیر نزولی داشته است.


به گزارش وب کنفرانس به نقل از مهر؛ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) بتازگی در فصلنامه آماری فاکتورهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات پاییز ۱۴۰۳ به بررسی تفصیلی و آماری وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور پرداخته است. گزارش مذکور وضعیت فاکتورهای مختلف کیفیت شبکه های ثابت و پهن باند را از جنبه های مختلف بصورت فصلی مورد بررسی قرار می دهد. مهر در این نوشتار کوتاه، با مرور داده های تازه ترین نسخه این فصلنامه آماری، به بررسی وضعیت شکایات ثبت شده در عرصه ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ می پردازد. بررسی داده های مذکور چشم انداز روشنی از روند شکایات و میزان رضایت کاربران از شبکه های سیار و ثابت ترسیم می کند. بی گمان افزایش آمار شکایات، در عین حال که نشانه ای از نارضایتی مشترکین است، می تواند بر اعتماد عمومی نسبت به اپراتورها و حتی کل بازار ارتباطات تأثیر منفی بگذارد. این امر در طولانی مدت ممکنست به کاهش استفاده از خدمات فناورانه منجر شود. طبق گزارش فصلنامه آماری فاکتورهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات پاییز ۱۴۰۳، شکایات حوزه سیار و ثابت در سه ماهه سوم امسال، به ترتیب ۱۴ هزار ۵۴۹ و ۲۱ هزار ۴۹۱ مورد بوده است. بعبارت دیگر، حدود ۳۵ درصد از مجموع ۳۶ هزار ۴۰ مورد شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۵، متعلق به حوزه سیار و ۶۵ درصد باقی مانده مربوط به حوزه ثابت بوده است.
داده های ارائه شده در این گزارش آماری، حاکی از آنست که شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ طی چند سال اخیر روندی پرنوسان داشته است. افزایش این شکایات در بعضی دوره ها می تواند ناشی از عوامل گوناگونی، همچون رشد تعداد مشترکین، اختلالات موقتی یا کمبود پهنای باند در بعضی مناطق باشد. از طرف دیگر، کاهش شکایات در بازه های زمانی خاص نیز ممکنست گویای اقدامات پیشگیرانه اپراتورها، پیشرفت کیفیت خدمات یا ارائه طرح های تشویقی برای کاربران باشد.
با اینحال شکایات ثبت شده درباب شبکه های ارتباطی در پاییز ۱۴۰۳، نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۲، کاهش محسوسی یافته است و بطور کلی، این آمار از زمستان سال ۱۴۰۱ روندی نزولی یافته است؛ امری که می تواند ناشی از بهبود عملکرد زیرساخت های ارتباطی باشد.



منبع:

1403/12/09
09:05:13
5.0 / 5
36
تگهای خبر: ارتباطات , ارتباطات و فناوری اطلاعات , اینترنت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
WebMeet

webmeet.ir - حقوق مادی و معنوی سایت وب كنفرانس محفوظ است

وب كنفرانس

کنفرانس تحت وب و چت تصویری
با وب کنفرانس فاصله‌ها را کم کنید، ارتباطات را تقویت کنید