پایان دعوی میان تسلا و اپل بر سر کشته شدن یک مهندس اپل
وب کنفرانس: در سال 2019، خانواده یکی از مهندسان شرکت اپل به نام وی لون هوانگ(Wei Lun Huang) معروف به والتر هوانگ یک سال بعد از کشته شدن وی در تصادف با ماشین تسلا از شرکت تسلا شکایت کردند و الان تسلا به این دعوی پایان داده است.
به گزارش وب کنفرانس به نقل از ایسنا، زمانی که خودرو تسلا مدل ایکس(X) وی در «مانتین ویو»(Mountain View) روی حالت راننده خودکار یا اتوپایلوت قرار داشت با گاردریل تصادف کرد. این پرونده حالا بطور رسمی خاتمه یافته است و شرکت خودروسازی تسلا دعوی را در همان روزی که قرار بود تصمیم هیئت منصفه اتخاذ شود، حل و فصل کرده است. طبق گزارش CNBC و نیویورک تایمز، وکلای تسلا از دادگاه خواستند تا توافقنامه تسویه حساب را امضا کند تا مبلغ دقیقی که شرکت پرداخت کرده است، علنی نشود. این شرکت نمی خواست سایر مدعیان بالقوه یا شاکیان مبلغ تسویه حساب را به عنوان مدرکی در خصوص مسئولیت احتمالی تسلا در قبال ضررها در نظر بگیرند که در موارد بعدی تأثیری دلسرد کننده بر فرصت تسویه حساب داشته باشد.
به نقل از انگجت، تسلا مدت کوتاهی بعد از تصادف تأیید کرد که راننده خودکار در زمان تصادف روشن بوده است اما همین طور اصرار داشت که هوانگ زمان کافی برای واکنش را داشته و دید بدون مانعی از تقسیم کننده مسیر داشته است. این شرکت اصرار داشت که راننده مقصر بوده و تنها راه برای وقوع تصادف این است که هوانگ به جاده توجه نکرده باشد، به رغم این که خودرو هشدارهای مختلفی برای این کار ارائه کرده است. در این شکایت، وکلای هوانگ به موارد مربوط به بازاریابی راننده خودکار تسلا اشاره کردند که می گوید خودرو های این شرکت به اندازه کافی ایمن هستند تا در جاده ها بدون این که رانندگان مجبور باشند همیشه دست خودرا روی فرمان نگه دارند، خودرو را هدایت می کند.
این حادثه به اندازه ای بزرگ شد که توجه هیئت ملی ایمنی حمل ونقل(NTSB) را به خود جلب کرد که تحقیقاتی را انجام داد و متوجه شد که هوانگ پیش تر گزارش داده بود که خودرو در سفرهای قبلی از بزرگراه دور شده است. در حقیقت، خانواده او گفتند که او از انحراف ماشینش به سمت مانعی که دقیقا با آن تصادف کرده بود شکایت می کرد و حتی آنرا به نمایندگی تسلا گزارش داده بود. این سازمان همین طور به این نتیجه رسید که سیستم هشدار برخورد تسلا به راننده هشدار نمی دهد و سیستم ترمز اضطراری آن زمانی که خودرو آغاز به حرکت به سمت مانع می کند، آنطور که باید فعال نمی شود.
گفتنی است، هیئت ملی ایمنی حمل و نقل همین طور کشف کرد که هوانگ در زمان حادثه یک بازی موبایلی را روی تلفن خود اجرا می کرده است. وقتی تصادف رخ داد، نمی توان تشخیص داد که آیا تلفن در دست او بوده یا خیر. تایمز می گوید، تسلا درحال آماده شدن برای نشان دادن مدرکی به دادگاه بود که نشان می داد هوانگ درحال انجام یک بازی در هنگام تصادف بود که وکلای او این مساله را رد کردند. صرف نظر از این که چه کسی واقعاً مقصر است، یک آزمایش می تواند توجه مجدد به ایمنی سیستم کمک راننده تسلا را جلب نماید. این تسویه حساب چند ماه پیش از این که این شرکت روبوتاکسی یا تاکسی رباتیک خودرا در روز هشتم اوت رونمایی کند، به این پرونده تمام کرد.
منبع: وب كنفرانس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب